درباره مجاهدين . قسمت سوم


 مجاهدین اما، پس از قریب دو‌سال مبارزه سیاسی افشاگرانه با حداكثر خویشتن داری و انضباط تشكیلاتی در برابر ارتجاع خمینی، كه با قریب 70 شهید و هزاران اسیر و زندانی و شكنجه‌شده همراه بود، سرانجام در روز 30خرداد سال1360، اتمام حجت تاریخی خود را با خمینی انجام دادند.
  در این روز بیش از نیم‌میلیون نفر از مردم قهرمان تهران در حمایت از مجاهدین به‌خیابانها ریختند و دریك تظاهرات مسالمت آمیز، بر‌مشروعیت رژیم خمینی مهر ابطال زدند. 
  پاسداران به‌دستور شخص خمینی به‌روی مردم بی‌گناه آتش گشودند و بسا بی‌رحمانه‌تر از شاه تظاهر‌كنندگان را به‌خاك‌وخون كشیدند. مجاهدین از آن پس با تقدیم ‌120هزار شهید والامقام از میان رشیدترین فرزندان مردم ایران، به‌یك مقاومت تمام عیار ایدئولوژیك،‌تاریخی و نظامی در برابر ایلغار خمینی كه نیروی مهیب ارتجاعی علیه ایران و اسلام بود، دست زدند. بر‌سر‌لوحه تابلو سراسر خون و فدای شهیدان مجاهد خلق نام اشرف رجوی، سمبل زن انقلابی مجاهد و موسی خیابانی،‌سردار شهید خلق می‌درخشد.
مسعود رجوی در روز 30تیر سال60، تأسیس شورای ملی مقاومت ایران را به‌مثابه‌ی آلترناتیو میهنی و انقلابی برای رژیم پوسیده خمینی اعلام كرد

 ومتعاقبا درمرداد ماه برای سازمان دادن همین آلترناتیو دموكراتیك، با یك پرواز پر مخاطره از قلب پایگاه شكاری دشمن از تهران به‌پاریس عزیمت كرد. اعلام تأسیس شورا و اقدام عملی برای شكل دادن آن، كه درتاریخ سیاسی ایران به‌این شكل كم‌نظیر بود، مورد توجه و استقبال بسیاری از احزاب، سازمانها، گروهها و شخصیتهای سیاسی، فرهنگی، نظامی، ورزشی و هنری قرار گرفت.
در جریان جنگ ایران و عراق و حمله نیروهای عراقی به‌خاك ایران، سازمان مجاهدین نیز درصف مستقل به‌جنگ با آنها پرداخت اما پس از این‌كه عراق نیروهای خود را بیرون كشیده و به‌پشت مرزهای رسمی عقب نشست و خواستار صلح عادلانه بین دوكشور شد، مجاهدین و شورای ملی مقاومت سیاست صلح را برای قطع آن جنگ ضد میهنی كه فقط خمینی خواستار ادامه آن بود درپیش گرفتند و درتاریخ 19شهریور1361 یعنی یك سال پس از عقب‌نشینی كامل نیروهای عراقی به‌مرزهای بین‌المللی، مسعود رجوی در محل اقامت خود در اورـ‌سور‌ـ‌اواز پاریس، اولین موافقتنامه صلح را امضا كرد.سپس شورای ملی مقاومت طرح صلح خود را به‌تصویب رسانده و منتشر ساخت كه مورد حمایت بیش از 5000تن از وزیران، د‌ولتمردان، رهبران احزاب سیاسی، نمایندگان پارلمانها و شخصیتهای برجسته سیاسی و اجتماعی از 57كشور جهان، قرار گرفت.

0 comments:

Post a Comment