سوم قسمت ادامه سخنرانی خانم مریم رجوی با عنوان «لااکراه فی‌الدین» در کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی پيام به جوانان دلير داخل كشور


به هموطنانم و به‌خصوص به جوانان دلیر در داخل ایران می‌گویم: در مقابل تمام آنچه آخوندها با برچسب اسلام تحمیل می‌کنند،
استوار و محکم بایستید. شلاق‌ زدن به بهانه روزه‌خواری و سرکوب زنان به بهانه بدحجابی، هیچ ربطی به اسلام ندارد در برابر آن به مقاومت برخیزید. با ستم و سرکوب علیه هموطنان اهل سنت و اقلیتهای مذهبی، که خصومت با تمام ملت ایران است، مقابله کنید. هر چیز که مخالف آزادی انسان و انتخاب داوطلبانه او باشد از نظر اسلام، اعتباری ندارد. نه دین اجباری، نه عبادت اجباری، نه حجاب اجباری.


اسلام، به تصریح قرآن و مطابق سنن محمدی، از پویایی برخوردار است. و همواره شرایط زمانی و مکانی در احکام آن در نظر گرفته می‌شود. دینامیسم قرآن، که در قالب محکمات و متشابهات متبلور می‌شود، یکی از برجسته‌ترین ویژگیهای اسلام است.

بر این اساس، دو اسلام سراپا متضاد رودرروی هم قرار می‌گیرند. اسلام آزادی در برابر دین اجبار و تهدید.
مسعود رجوی رهبر مقاومت گفته است: این دو اسلام، «یکی رحمت و مغفرت و رهایی است، دیگری پلیدی و سنگدلی... یکی مبتنی بر‌جهل و اجبار. دیگری بر‌اساس آزادی و اختیار. این یکی پیام‌آور ظلمات است و آن ‌یکی پرچمدار آزادی و یگانگی و رهایی. جنگ بین این ‌دو، که درعین حال جنگ سرنوشت برای مردم و تاریخ ایران هم هست یکی از مهمترین حلقه‌های قدر انسانیت معاصر است». 

با این اندیشه بود که مسعود یک جنبش دموکراتیک و ضدارتجاعی را به‌عنوان سد اصلی در برابر بنیادگرایی مذهبی بنیان گذاشت. جنبشی که امروز مشعل خلقهای ایران و منطقه و تنها نور امید برای پیروزی بر هیولای تروریسم و ارتجاع است.

0 comments:

Post a Comment