سخنرانی خانم مریم رجوی با عنوان «لااکراه فی‌الدین» در کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی


بسم الله الرحمن الرحیم
شهر رمضان الّذی أنزل فیه القرآن هدًی لّلنّاس وبیّناتٍ مّن الهدی والفرقان 

خواهران و برادران گرامی!
به شما، به جامعه مسلمانان فرانسه، به نمایندگان ملتهای خاورمیانه، آسیا و آفریقا، همچنین به هموطنانم در ایران و به مجاهدان آزادی، به‌ویژه در لیبرتی سلام می‌کنم. انشاالله که نماز‌ها، روزه‌ها و نیایشهای شما و همه مسلمانان در این ماه مبارک، قبول باشد و فطر آزادی مردم ایران و ملتهای منطقه هر چه زودتر فرا برسد.

حضار محترم
ماه رمضان را در حالی برگزار می‌کنیم که بخش قابل توجهی از خاورمیانه در آتش تروریسم و جنگ می‌سوزد. این بلای بنیادگرایی است که توحش و ارتجاع را با نقاب دین تحمیلی برقرار کرده است.
امروز می‌خواهم به این بحث بپردازم که اسلام، ضددین اجباری و ضدتحمیل اجبار دینی بر مردم است و بر ضرورت آزادی تأکید دارد.

امروز در ایران، آخوندهای حاکم با اعدامهای بی‌وقفه، با شکنجه زندانیان، با دست و پا بریدن و چشم از حدقه ‌درآوردن و اسید پاشیدن به‌صورت زنان و تحمیل یک فقر گسترده، مردم را به زنجیر کشیده‌اند.

پنج روز پیش آخوندها انگشتان دست دو جوان را در مشهد را قطع کردند. این بربریت هولناک جهان را تکان داد. عفو بین‌الملل گفت: این مجازات بیرحمانه و وقیحانه بیانگر رفتارهای غیرانسانی یک نظام تابع ظلم و ستم است.


نام این نظام ضدبشری، ولایت‌فقیه است که پدرخوانده داعش و بوکوحرام است. همه اینها، با هر نام و هر ادعایی، در ایدئولوژی ضدبشری یکی هستند و در اصول اعتقادی مشترکند؛ یعنی:
در تحمیل دین با توسل به زور، برقراری استبداد مطلقه تحت عنوان حکومت خدا، تروریسم و توسعه‌طلبی تحت عنوان صدور انقلاب و گسترش دین، در حذف و سرکوب و تحقیر زنان، و سرانجام، زیر پاگذاشتن اصول انسانی و خدایی برای حفظ حاکمیت.

بنابراین، بساط خلافت اسلامی که امروز در بخشی از سوریه و عراق پهن شده، نمونه محدود و ناقص الگوی بزرگتری است که سه دهه پیش، خمینی دجال تحت عنوان ولایت‌فقیه برقرار کرد. سی سال پیش خمینی می‌گفت: «باید (مردم را) داغ کنند تا جامعه درست شود»و امروز شعار اساسی داعش این است که «شریعت هرگز اجرا نخواهد شد مگر به‌زور اسلحه».

یکی از حربه های بنیادگرایی اسلامی، تکفیر است و با آن، مخالفان شریعت ارتجاعی را هدف قرار می‌دهد. اما بانی و سردمدار تکفیر در عصر حاضر خمینی بود. در سال1367 با صدور حکمی به خط خودش، تمام مجاهدین زندانی را به‌خاطر عقایدشان مرتد خواند و به نابودی جمعی محکوم کرد و به‌دنبال این حکم، سی هزار زندانی سیاسی مجاهد و مبارز قتل‌عام شدند.
به این ترتیب: اولاً بنیادگرایی و افراطی‌گری تحت نام اسلام، به‌عنوان یک نظام حکومتی در دوران ما با نظام ولایت‌فقیه، پایه‌گذاری شده و رواج یافته است. ثانیاً اسلام مورد ادعای آنها، دیانت اجبار و سلب اراده انسانی است. در حالی که اسلام واقعی و پیامهای قرآنی، دین اجباری و اجبار به نام دین را رد می‌کند.



0 comments:

Post a Comment