قسمت چهارم -ادامه سخنرانی خانم مریم رجوی با عنوان «لااکراه فی‌الدین» در کنفرانس اسلام دموکراتیک و بردبار علیه ارتجاع و بنیادگرایی -برادری سنی و شیعه


اسلام، هر گونه جنگ و دشمنی مذهبی را مردود می‌شمارد و مدافع آزادی و رحمت و بردباری است. امروز، رژیم ولایت‌فقیه و
شبه‌نظامیانش، و دیگر افراط‌گرایان وحشی جنایات خود را تحت عنوان اسلام توجیه می‌کنند و جنگ قدرت میان خود را جنگ بین شیعه و سنی قلمداد می‌کنند.


برای یک دوره طولانی منطقه ما، از چنین جنگهایی بری بود. تا این‌که خمینی در ایران به قدرت رسید. او تفرقه و برادرکشی را با ادامه‌ دادن به جنگ با عراق، آن‌هم با شعار «قدس از طریق کربلا»، بنا گذاشت تا سلطه خود را بر منطقه گسترش دهد. در داخل ایران، با دستگیری و اعدام و تخریب مساجد اهل سنت، فشار مضاعفی را به آنها تحمیل کرده است. در آستانه ماه رمضان، آخوندها یک زندانی سیاسی و قهرمان ورزشی کرد را اعدام کردند.

در دو سال اخیر هم تعداد زیادی از جمله شش زندانی کرد اهل سنت در زندان گوهردشت و سه زندانی سیاسی کرد در زندان ارومیه، 34 زندانی اهل سنت بلوچ را در چاه‌بهار، زاهدان و زابل اعدام کرده و به ترور روحانیان اهل سنت و شهروندان در سیستان و بلوچستان دست‌زده است.

این همان سیاستی است که در عراق به‌صورت نسل‌کشی سنیها و در سوریه به‌صورت کشتار جمعی مردم اجرا می‌شود و در ایران هم، مجاهدین شیعه را که نقاب ریا از چهره آنها کنار زده‌اند، هزار هزار قتل‌عام کرده است. همان سیاستی که امروز هم از هیچ توطئه‌ و فشاری علیه مجاهدان آزادی در لیبرتی فرو گذار نمی‌کند. از ادامه یک محاصره جنایتکارانه علیه آ‌نها، تا فرستادن اکیپهای وزارت اطلاعات به ورودی لیبرتی برای جنگ روانی و زمینه‌سازی فاجعه انسانی.

پس چه شیعه و چه سنی، دشمن واحدی دارند که رژیم ولایت‌فقیه است. وانگهی، شیعه حقیقی، امروز با دشمنی تمام‌عیار با ولایت‌فقیه شناخته می‌شود و اهل سنت را برادر خود می‌داند. علی (ع) از موضوع شیعه و سنی و معتقدان به هر عقیده‌یی فراتر رفته و گفته است. مردم دو دسته‌اند یا با تو برادر در دینند یا در آفرینش مانند تو هستند.

بنابراین اجازه بدهید خطاب به مردم کشورهای همسایه و برادرمان و به تمام ملتهای منطقه بگویم که سیلاب خون و آتشی که افراطی‌گری تحت نام اسلام در کشورهای شما جاری کرده قابل پایان دادن است. راه آن همبستگی با مقاومت و مردم ایران و ایستادگی تمام‌عیار در برابر ولایت‌فقیه و همدستان آن است. مانند بشار اسد و جریاناتی که در عراق و یمن و لبنان و سوریه تابع ولایت فقیه و مجری سیاستهای آن هستند.

تا زمانی که این رژیم در قدرت است، ملت ایران و سایر مردم خاورمیانه، رنگ آزادی و دموکراسی را نخواهند دید. رژیمی که به‌رغم مخالفت مردم ایران و جامعه بین‌المللی، هم‌چنان بر دستیابی به بمب اتمی اصرار می‌کند، خطری برای همه جهان است.
بنا براین، راه حل، خلع يد از این رژیم در سراسر منطقه و سرنگونی خلیفه ارتجاع و تروریسم، در ایران است. 
به‌عنوان یک زن مسلمان ضمن تأکید بر لزوم جدایی دین و دولت و از جانب نسلی که پنج دهه است، به دفاع از اسلام اصیل محمدی در برابر ارتجاع و بنیادگرایی برخاسته، اعلام مي کنم:

1 ـ ما دین اجباری و اجبار دینی را رد می‌کنیم، حکومت استبدادی تحت نام اسلام، احکام شریعت ارتجاعی و تکفیر مخالفان، چه به نام شیعه و چه به نام سنی، ضداسلام و ضد آیین رهایی‌بخش محمدی است.
2 ـ از نظر ما گوهر اسلام، آزادی است؛ آزادی از هر گونه جبر و ستم و بهره‌کشی.
3 ـ ما از اسلام حقیقی، یعنی اسلام بردبار و دموکراتیک پیروی می‌کنیم؛ اسلام مدافع حاکمیت مردم، اسلام مدافع برابری زن و مرد.
4 ـ ما تبعیض دینی را مردود می‌شماریم و از حقوق پیروان همه ادیان و مذاهب و عقاید دفاع می‌کنیم.
5 ـ اسلام ما برادری همه مذاهب است. جنگ مذهبی و تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی، ارمغان شوم ولایت‌فقیه برای استمرار خلافت ضداسلامی و ضدانسانی است.

آری، خدای ما خدای آزادی است، محمد ما پیامبر رحمت و رهایی است و اسلام ما دین انتخاب آزادانه است.

حضار محترم!
در ماه رمضان، روزه داران واقعی کسانی هستند که در نبرد با دشمن مردم ایران و دشمن ملتهای منطقه‌اند.
از بپاخاستگان در برابر ولایت‌فقیه در سوریه و عراق و یمن، از ملت رنجدیده فلسطین،
از زندانیان سیاسی ایران که در گوهردشت و اوین و سراسر ایران، در برابر شکنجه و اعدام پایداری می‌کنند،
تا مجاهدان آزادی در زندان لیبرتی، که دوازده سال است در محاصره و بازداشت خانگی هستند. و زنان و مردان ایران مانند معلمان، کارگران، پرستاران و دانشجویان که برای آزادی بپاخاسته‌اند.
بله، نتیجه رزم این روزه داران، فطر و فرخندگی است که قطعاً آزادی ایران و منطقه را در تقدیر خود دارد. این وعده خداست و تردید ناپذیر است.

ربّنا أفرغ علینا صبراً و ثبّت أقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین‌ (سوریه بقره آیه 250)
پروردگارا! بر ما شکیبایی ببار، گامهایمان را استوار ساز، و ما را بر قوم کافر، غالب و پیروز گردان.

درود بر همه شما

1 comment:

  1. درود بر اين زن شجاع و قهرمان

    ReplyDelete