پيامي از خانم شعله پاكروان ( مادر ريحانه جباري) بمناسبت هشت مارس روز جهاني زن


”به بهانه هشتم مارس . روز جهاني زن :
من يک زن هستم . زني که فرياد خاموش زنان را از اعماق تاريخ در سينه دارد . زناني که جنس دوم شمرده ميشوند و در بسياري از نقاط جهان برايشان حقي قائل نيستند . زناني که در جنگها به غنيمت گرفته ميشوند و حتي در قرن 21 در بازار برده فروشاني که داعشيان ساخته و پرداخته اند بفروش ميرسند . زناني که در بسياري از نقاط جهان حق انتخاب ندارند . نه براي اجتماعشان و نه براي زندگي شخصي شان .
من زني هستم که رنج کشيدن دختران معصوم را ، وقتي در معرض تجاوز قرار ميگيرند و صداي برحق و عدالت جويشان در دفاع از خود شنيده نميشود ، با گوشت و پوست خود حس کرده ام . چرا که فرزندم در چنين شرايطي قرار گرفت .
من يک مادر هستم . مادر دختري که به دار جفا آويخته شد .
اما ، من نيز چون دخترم ، و دخترم نيز چون هزاران زن ديگر ، در کوران درد و رنج آبديده شديم . دانستيم که ميتوان زن بود و بر حق خود پافشرد . ميتوان زن بود و شرايط سخت را با صبوري تغيير داد . زن بود و بر راستي باقي ماند . حتي اگر نقد جان را از دست بدهي .
ريحانه من ، اکنون به تاريخ پيوسته . اما با پايمردي و اصرار بر حق و عدالت طلبي ، الگويي براي دختران بسياري شده است .
جفاکاران شب انديش ، يک ريحانه را از آغوشم ربودند و به دار آويختند . غافل از اينکه بذر ريحان در زمين کاشته شده و هزاران ريحان سرسبز و با طراوت از آن خواهد روييد . دختران مهربان و با عطوفت و سخت کوشي که هر روز بيش از روز قبل نيرو ميگيرند و در کارزار برابري طلبي ،، چون يک قهرمان ميجنگند .اينان نه عروسکهاي بزم هاي عياشانند و نه کساني که خود را پشت چهره اي ديگر پنهان ميکنند . اينان زنانه زندگي ميکنند . زنانه با شرايط ميجنگند . زنانه جهان خويش را ميسازند و مثل يک قهرمان بر سرنوشت خويش فرمان ميرانند . اينان آينده سازان زمين هستند . زميني که مادر همه ي موجودات زنده است . و زنان نشانه اي از مادر زمين در وجود خود دارند . روز جهاني زن بر همه دختران زمين شادباد ”.

0 comments:

Post a Comment