30 دي يك روز بزرگ، در تاريخچة آزادي



 30دي سالروز تحقق شعار «زنداني سياسي آزاد بايد گردد» در سال1357 است
اين شعار كه به صورت يكي از شعارهاي اصلي تظاهرات و قيام هاي مردمي در زمان شاه در آمده بود، در چنين روزي با آزادي آخرين زندانيان سياسي در رژيم شاه به نتيجه نهايي رسيد و پيروز شد كه نقطه اوج آن آزادي مسعود رجوي برجسته ترين زنداني سياسي در ديكتاتوري شاه بود.
شگفتا كه امسال 37 سال پس از آن سي دي، شعار، و فرياد پرتپش « زنداني سياسي آزاد بايد گردد»، با رديگر شعار شب و روز مردم ايران در قيام عليه ديكتاتوري سارقان انقلاب مردم، يعني ديكتاتوري پليد ولايت فقيه است.
خاطره آن شب و آن گشوده شدن درهاي زندانها را در حالي گرامي ميداريم كه مردم ايران در تدوام و تكامل مسير رهايي و همان آرمانهاي دموكراتيك و انقلابي، براي به زيركشيدن رژيم غاصب آخوندي، به پاخاسته اند و با پايداري سازش ناپذيري كه مرهون رزم و رنج سي ساله پيشتازان انقلاب ضدسلطنتي و مقاومت انقلابي آنان عليه ديكتاتوري ديني و حاكميت ضد انساني وضد ايراني آخوندي، درگير ودار قيام بزرگ آزادي هستند.
قيامي با شعارهاي مرگ برديكتاتور و مرگ بر اصل ولايت فقيه كه عزم جزم مردم ايران را براي سرنگوني حاكميت آخوندي و بركندن ريشه استبداد و استقرار آزادي و حاكميت مردم نويد مي دهد.
آري، درچنين شرايط ظفرنموني است كه ازسي دي - سالگرد آزادي آخرين دسته از زندانيان سياسي ديكتاتوري پيشين- ياد ميكنيم.
باشد كه به دست همين خلق قهرمان زنجيرها گسسته شود و ديوارهاي زندان بزرگ ايران فرو بريزد و فرشته آزادي بار ديگر برفراز قله دماوند در كشور شير وخورشيد بال گستر شود

0 comments:

Post a Comment